Na Kupresu održan seminar „Upravljanje turističkom destinacijom“

Na Kupresu održan seminar „Upravljanje turističkom destinacijom“

Uto, 18. Dec. 2012.


Jučer je na Kupresu održan seminar „Upravljanje turističkom destinacijom“ koji su organizirale institucije Sveučilišta u Mostaru - Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojni...

Jučer je na Kupresu održan seminar „Upravljanje turističkom destinacijom“ koji su organizirale institucije Sveučilišta u Mostaru - Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u suradnji s Institutom za turizam i okoliš, a uz potporu Federalnog ministarstva okoliša i turizma. Seminar je održan u hotelu Adria Ski na Kupresu.

Program Seminara koncipiran je kroz stručna predavanja eminentnih stručnjaka iz područja turizma, marketinške komunikacije, e-marketinga te upravljanja i gospodarenja turističkom destinacijom. Naglasak je stavljen na mogućnost razvoja turizma u Bosni i Hercegovini. U tom kontekstu predstavljen je i EU projekt - Tehnička pomoć razvoju turizma u BiH (Technical Assistance to Support Tourism Industry in Bosnia and Herzegovina) o kojemu je predavanje održala voditeljica projekta gđa. Mary McKeon iz irske tvrtke GDSI Limited koja predvodi konzorcij sastavljen od tvrtki iz BiH, Hrvatske, Italije i Irske.

Predavanje na temu „Upravljanje turističkom destinacijom“ održala je dr.sc. Snježana Boranić-Živoder dok je predavanje na temu „E-marketing turističke destinacije“ održao dr.sc. Damir Krešić. Predavači su djelatnici Instituta za turizam iz Zagreba koji je također dao svoj doprinos u organizaciji seminara. Predavanje „Upravljanje kvalitetom turističkog destinacijskog proizvoda“ održao je doc.dr.sc. Josip Mikulić s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Seminar ukazuje na važnost prepoznavanja i pravilnog razvoja turističke destinacije. Načela i iskustva prenesena kroz predavanja uputila su dionike razvoja turizma u Bosni i Hercegovini, u trenutno aktualne teme kada je u pitanju razvoj turizma destinacija. Upravljati turizmom i turističkom destinacijom podrazumijeva usredotočenost na više čimbenika, odgovarajuću sustavnost u redoslijedu poteza, a sve s ciljem utvrđivanja odgovarajuće upravljačke strategije i politike koje bi trebale pridonijeti ostvarenju postavljenih ciljeva svake konkretne turističke destinacije. Da bi bile prepoznate, destinacije ne trebaju imati spektakularne atrakcije, bitno je da imaju „ono nešto“ i da time upravljaju na najbolji mogući način. Na tom tragu, cilj organizatora Seminara bio je kroz trenutno aktualne teme u području planiranja i razvoja turizma destinacija, ponuditi dionicima turističkog razvoja u Bosni i Hercegovini uvid u stručna znanja koja mogu pomoći u upravljanju turističkim destinacijama.

Program Seminara je bio namijenjen djelatnicima sustava turističkih zajednica, predstavnicima županija, gradova i općina, privatnim poduzetnicima, udrugama, predstavnicima putničkih agencija, ali i svima koji svojim djelovanjem utječu na razvoj turizma u Bosni i Hercegovini. Na Seminaru je sudjelovalo 50ak predstavnika različitih struktura koje se bave upravljanjem turističkim destinacijama. Prisutne su pozdravili predstavnici organizatora, Federalnog ministarstva okoliša i turizma te općine Kupres. Seminar je moderirala Katarina Miličević, MBA, iz Instituta za turizam, Zagreb, koja je povukla paralelu s nekoliko država brendova koje su prema različitim parametrima i klasifikacijama percipirane kao mnogo uspješnije i poželjnije iako za to nemaju niti približno kvalitetnu resursnu osnovu kao Bosna i Hercegovina, jedina država na svijetu u „obliku srca“ s mnogo srca i emocija koje može pružiti posjetiteljima. To treba biti motiv za daljnji, sustavni i organizirani rad kada je u pitanje upravljanje Bosnom i Hercegovinom kao turističkom destinacijom. Ovaj Seminar je primjer kako to treba raditi malim i sustavnim koracima.