BiH izgrađuje turistički brend: Autentičnost i orginalnost donijet će nam milione maraka

BiH izgrađuje turistički brend: Autentičnost i orginalnost donijet će nam milione maraka

Pon, 12. Sep. 2011.


Brendiranje destinacija, odnosno potraga za pričom o jednoj destinaciji, jedan od najvećih izazova s kojima se danas susreće domaći, ali i svjetski turizam. Bez brendiranja mjesta i regija i bez s...

Brendiranje destinacija, odnosno potraga za pričom o jednoj destinaciji, jedan od najvećih izazova s kojima se danas susreće domaći, ali i svjetski turizam.

Bez brendiranja mjesta i regija i bez stvaranja prepoznatljivog nacionalnog imidža Bosna i Hercegovina se neće moći nositi sa sve žešćom konkurencijom na turističkom tržištu, jer brend koji je nekada bio luksuz, danas je nužnost što jednoj državi donosi više novaca, više vremena i više izazova. Stoga se svaki grad, regija ili država mora izboriti da bude prepoznatljiva, jer ako ne ispričate priču o sebi, ispričat će je netko drugi, pa makar ona bila i loša.

Federalno ministarstvo okoliša i turizma po pitanju brenda pravi pomake te će i ove godine, kao i do sada sufinancirati programe za razvoj turizma u FBiH, putem transfera, među kojima je i program brendiranja pojedinih mjesta, događanja i proizvoda u svrhu jačanja turističke ponude, naglašava u razgovoru za ekapija.ba Branka Đurić, federalna ministrica okoliša i turizma.

"Brend je osobnost turističke destinacije koja je čini različitim od drugih", smatra ministrica, naglašavajući kako se uspješno brendiranje postiže isticanjem originalnosti i autentičnosti destinacije. A identitet neke destinacije kao i države u cjelini ne može se nametnuti nego treba zaživjeti u svijesti ljudi.

"Stvaranjem brenda BiH turizma dobili bi prepoznatljivost i značenje kojem kupac -turist vjeruje, što bi u konačnici trebalo rezultirati boljom posjećenosti naših destinacija, jačom potražnjom za našim turističkim proizvodima, povećanjem turističkih rezultata te zadovoljstvom našeg stanovništva", ističe ministrica.

Pod pojmom brendiranje podrazumijevamo osmišljavanje priče koja oslikava identitet jednog kraja. Kako bi se brendirala neka destinacija prvo treba uvidjeti koje su njezine komparativne prednosti.

"To znači da te prednosti treba usporediti sa svjetskim trendovima, vidjeti što rade konkurentske zemlje te postoji li negativna percepcija o destinaciji koju treba brendirati. No, brendiranje je zapravo i potraga za pričom o jednoj destinaciji. Kod nas su neupitana prekrasna prirodna bogatstva, ekološki visoko vrijedan prostor, bogata kulturna, povijesna baština i suživot različitih kultura. To je ono što trenutačno traže u svijetu i što im je najprivlačnije, odnosno traže se destinacije koje preferiraju autentična i lokalna iskustva odmora i potragu za zdravim načinom života i odmora", kaže Đurić, pojašnjavajući da je to upravo ono što mi imamo i na čemu se može graditi naš turistički brend, svakako uz poštivanju društvene i kulturne autentičnosti pojedinačne destinacije, očuvanju njezinog naslijeđa i tradicionalnih vrijednosti.

Elvira Kokor

 

Objavljeno, portal E-kapija